Vilac Moje první šachy
Popis produktu
Rozměr balení: 32x32x4 cm Rozměr šachovnice: 30x30 cm Věk: 6+ Materiál: dřevo Design Ingela P. ArrheniusKód produktu: 1489292
Dostupnost: Dostupné (odešleme do max 5 pracovních dnů)
Kategorie: Super hračky
Detaily produktu
Barevné
šachy
pro
nejmenší
s
dřevěnými
figurkami
zvířat.
Lehce
upoutají
pozornost
dětí
a
ty
si
tak
snadněji
osvojí
princip
hry.
Figurky
jsou
uloženy
v
látkovém
pytlíku.
Balení
obsahuje
32 dílků.
Ilustrováno
Ingelou
P. Arrhenius.
Hlavní
vlastnosti:
dřevěná
herní
deska
i
figurkybarevná
hra
stimuluje
smysly
dětídesign
Ingelou
P.
Arrhenius
Dokumentace:
Návod
ke
hře
Moje
první
šachy
(CZ)Návod
ke
hře
Moje
první
šachy
(SK)
Návod
hry
Moje
první
šachyObsah
hry:
herní
plán16
černých
a
16
bílých
šachových
figurekbavlněný
pytlík
Dva
hráči,
"černý"
a "bílý"
mají
vedle
svého
krále
15 dalších
figurek:
dámu,
2 střelce,
2 jezdce,
2 věže
a 8 pěšců. Startovní
pozice:Na
začátku
hry
se
dílky
rozestaví
jako
na
obrázku
č. 1, který
naleznete
v originálním
návodu
v balení.Král
vždy
stojí
na
poli
D, královna
na
poli
E. Začíná
bílý
hráč,
poté
se
hráči
na
tahu
střídají
po
jednom
tahu.
Hráč
se
nikdy
nemůže
svého
tahu
vzdát.
Žádným
tahem
se
figurka
nesmí
přesunout
na
políčko,
na
kterém
již
stojí
jiná
figurka
stejné
barvy.
Figurky
se
pohybují
vždy
na
prázdná
místa,
výjimkou
je
jen
braní
soupeřovy
figurky.
V tomto
případě
hráč
postaví
svou
figurku
na
místo
vzaté
figurky
soupeře.
Jezdec
je
jediná
figurka,
která
může
přeskakovat
ostatní
figurky.Braní
soupeřovy
figurky
spočívá
v tom,
že
se
tato
figurka
odstraní
políčka
a na
stejné
políčko
se
postaví
figurka,
která
ji
vzala.Cílem
hry
je
dát
šach-mat
králi
oponenta.Šach
nastává,
když
nějakým
tahem
napadnete
soupeřova
krále,
tzn. přesunete
figurku
tak,
že
by
potenciálně
příštím
tahem
mohla
krále
brát,
tomuto
se
říká
šach.
Pokud
taková
situace
nastane,
je
soupeř
povinen
hrát
tak,
aby
tuto
hrozbu
odvrátil.
Např. táhnout
králem
na
políčko,
které
není
napadeno
nebo
před
krále
postavit
jinou
figurku
a tím
odvrátit
útok
nebo
napadající
kámen
sebrat.Pokud
neexistuje
žádný
tah,
který
by
vyhovoval
pravidlům,
znamená
to
mat
neboli
šach-mat,
tzn. konec
hry
a vítězství
hráče,
který
dal
mat.
Podle
pravidel
se
figurka
krále
nedá
vzít,
při
šach-matu
se
proto
pokládá
ležmo
na
hrací
desku. Jak
se
pohybují
jednotlivé
dílky:Hra
je
zajímavá
tím,
že
se
každá
figurka
pohybuje
jinak. KrálMůže
se
pohybovat
o jedno
políčko
do
všech
směrů,
samozřejmě
ne
na
políčka,
která
jsou
ohrožována
figurkami
spoluhráče.
Dva
králové
nikdy
nemohou
být
na
sousedních
polích.
Cílem
hry
je
dát
šach
králi
protihráče.
Král
nemůže
být
nikdy
vzatý.
Pokud
některý
hráč
napadá
oponentova
krále,
musí
ho
upozornit
vyřknutím
slova
“šach”. DámaJe
nejsilnější
figurkou,
protože
se
může
pohybovat
do
všech
stran,
o libovolný
počet
polí.
Nesmí
při
tom
ale
přeskočit
jinou
figurku. JezdecJezdec
se
nepohybuje
v přímce,
jako
ostatní
figurky,
ale
z jednoho
políčka
na
druhé,
ve
tvaru
písmena
L. Může
přeskakovat
vlastní
i oponentovy
figurky.
Při
pohybu
se
nejprve
posune
o dvě
políčka
dopředu,
dozadu,
doleva
nebo
doprava
a poté
o jedno
políčko
doleva,
doprava,
nahoru
nebo
dolů,
aby
tak
okopíroval
svým
pohybem
písmeno
L. Nikdy
však
diagonálně.
Viz
obrázek
v návodu. StřelecPohybuje
se
a bere
figurky
v diagonálách.
Může
se
pohybovat
o kolik
polí
chce,
ale
při
každém
tahu
jen
v jednom
směru.
Nesmí
přeskakovat
figurky.
Z pohybu
po
diagonálách
vyplývá,
že
žádným
tahem
nelze
změnit
barvu
políčka,
na
kterém
střelec
stojí. VěžPohybuje
se
horizontálně
a vertikálně
v jakékoliv
vzdálenosti.
Ze
svého
políčka
se
může
přesunout
na
takové,
které
je
buď
ve
stejné
řadě
nebo
stejném
sloupci.
Nesmí
však
přeskočit
žádnou
figurku,
která
by
stála
v cestě. PěšecPohybuje
se
o jedno
políčko
vpřed,
kromě
prvního
tahu,
kdy
se
může,
pokud
chce,
posunout
o dvě
políčka
vpřed.
Pěšec
se
pohybuje
pouze
vertikálně,
výjimkou
je
braní
soupeřových
figurek,
tehdy
se
pohybuje
diagonálně,
jako
střelec.
Vždy
však
o jedno
políčko.
Jakmile
se
pěšec
dostane
na
8. políčko
–
soupeřovu
základnu,
musí
se
"proměnit"
v jinou
figurku,
dle
rozhodnutí
hráče,
a to
v takovou
figurku,
která
byla
vzata
soupeřem.
Královna
je
nejlepší
volbou,
pokud
již
byla
vzata.
Švédská
umělkyně
Ingela
Peterson
Arrhenius
se
narodila
v roce 1967.
Umění
a design
měly
vždy
místo
v jejím
životě
a než
začala
její
kariéra
ilustrátorky,
Ingela
pracovala
jako
umělecká
vedoucí
ve
Stockholmu.
Poté
studovala
reklamní
a grafický
design
na
umělecké
škole
také
ve
Stockholmu.
V roce 1992
začala
podnikat
jako
ilustrátorka
na
volné
noze
a pracovala
mezinárodně
napříč
reklamou,
designem,
nakladatelstvím…
V minulosti
vytvářela
tiskové
vzory
pro
tkaniny,
tapety,
papírnictví,
také
pracovala
na
obalech,
produktovém
designu,
bytových
doplňcích
a hračkách.
Její
plakáty
a designové
hračky
najdete
po
celém
světě.
Má
vášeň
pro
retro
styl,
což
je
jasně
vidět
na
jejich
dílech
a také
v jejím
nadšení
pro
typografii
a barvy.
Nyní
žije
ve
Stockholmu
s manželem
a 2 syny.
Související produkty
Je nám líto, ale nebyly nalezeny žádné produkty v této kategorii.